Nadležnosti i organizacija
Zakonom o državnoj upravi („Službeni glasnik RS“, broj 79/05, 101/07 I 95/2010) prvi put je uveden pojam upravnog okruga iako Okruzi postoje još od 1992 godine. Uredbom Vlade kojom se ustanovljavaju Upravni okruzi („Službeni glasnik RS“, broj 15/06) određuju se njihovi nazivi, područja i sedište. Upravni okrug je područni centar državne uprave koji obuhvata područne jedinice svih organa državne uprave koje su obrazovane za njegovo područje.
Severnobanatski upravni okrug obrazovan je za područje 6 opština i to: Kikinda, N.Kneževac, Senta, Ada, Kanjiža i Čoka.
Organi državne uprave u Okrugu obavljaju sledeće poslove:
• rešavaju u upravnim stvarima u prvom stepenu odnosno o žalbi kad su u prvom stepenu rešavali imaoci javnih ovlašćenja;
• vrše nadzor nad radom imalaca javnih ovlašćenja i
• vrše inspekcijski nadzor.
Upravni okrug nema sopstvene, izvorne nadležnosti iz domena poslova državne uprave.
Upravni okrug čine Stručna služba i načelnik upravnog okruga. Stručnom službom upravnog okruga rukovodi načelnik Okruga.
Stručna služba je zadužena za stručnu i tehničku potporu načelniku Upravnog okruga i za poslove zajedničke svim okružnim područnim jedinicama organa državne uprave. U okviru Stručne službe obrazovana je uža unutrašnja jedinica – Odsek za opšte poslove kojim rukovodi šef Odseka, Dragana Vasiljević diplomirani pravnik.
U Odseku za opšte poslove obavljaju se poslovi koji se odnose na:
• ostvarivanje saradnje sa organima državne uprave i lokalne samouprave;
• pružanje stručne i tehničke potpore načelniku Upravnog okruga i obavljanje poslova zajedničkih svim okružnim područnim jedinicama organa državne uprave na području Upravnog okruga, a obrazovane za područje šire ili uže od područja Upravnog okruga;
• pružanje stručne i administrativno-tehničke podrške Savetu upravnog okruga;
• poslovi pripreme Poslovnika o radu Saveta upravnog okruga;
• poslovi kojima se obezbeđuje dostupnost informacija od javnog značaja;
• upravne poslove u vezi zasnivanja i prestanka radnog odnosa i ostvarivanja prava iz radnog odnosa državnih službenika i nameštenika;
• poslove evidencije i razvoja kadrova;
• poslovi ocenjivanja državnih službenika;
• poslovi analiziranja radnih mesta;
• planiranje izvršenja budžeta i kvota, izradu zahteva za promenu u aproprijaciji i promeni kvote, izrada zahteva za preuzimanje obaveza, zahteva za plaćanje i transfer sredstava, kontrolu rashoda, obradu plaćanja i evidentiranja troškova, finansijsko izveštavanje o ostvarenim prihodima i izvršenim rashodima, prikupljanje i kontrolu podataka za obračun plata državnih službenika, nameštenika i ostalih zaposlenih;
• sastavljanje analiza, izveštaja i informacija;
• poslovi javnih nabavki;
• čuvanje i izdavanje kancelarijskog i drugog potrošnog materijala i sitnog inventara;
• prijem, evidentiranje, združivanje, razvođenje, arhiviranje i ekspedicija predmeta, daktilografski poslovi i poslovi umnožavanja materijala;
• tekuće održavanje poslovnog prostora;
• pripremu i sprovođenje Plana integriteta stručne službe;
• bezbednost i zaštitu na radu.
Nadležnosti načelnika Okruga, kao i detaljni opisi poslova zaposlenih u Stručnoj službi, navedeni su u Pravilniku o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u stručnoj službi Severnobanatskog upravnog okruga. Pravilnikom o sistematizaciji sistematizovano je ukupno 8 radnih mesta. Sva radna mesta su popunjena: na neodređeno vreme zaposleno je 5 državnih službenika i 3 nameštenika i od toga 1 grupa položaja, dva državna službenika u zvanju savetnika, 2 – državna službenika u zvanju referenta i tri nameštenika IV vrste radnih mesta. U Stručnoj službi upravnog okruga Ugovorom o povremenim i privremenim poslovima radno su angažovana 2 lica i to 1 lice na poslovima zaštite imovine i 1 lice na obavljanju sekretarskih usluga.